הכל דיבורים - דברים בשם אומרם

עצרת שנה למחאה 07.07.18

יפתח שילוני

מחאת נס ציונה, 2021

שלום לכולם, ותודה לכל מי שהגיע הערב – מנס ציונה, מרחובות, מיבנה, מהמושבים והקיבוצים שסביבנו. אנחנו מציינים הערב שנה תמימה להפגנות המחאה שלנו כאן בנס ציונה, הפגנות שהחלו במחאה נגד השחיתות השלטונית והמשיכו גם כמאבק להגנה על הדמוקרטיה שלנו, ועל עצם הזכות להביע דעה מבלי לחשוש.

בשנה הזו קרו כל כך הרבה דברים, והדמוקרטיה שלנו כל כך נחלשה, שעדיף לא להתחיל ברשימת המכולת של כל מה שקרה. נזכיר רק שבעוד אזור עוטף עזה עולה יום-יום בלהבות, הכנסת עסוקה בחקיקה שדואגת להכרה בתשלומי המס של ראש הממשלה על הוצאותיו הפרטיות. ובעוד ניצולי שואה ממשיכים לחיות בעוני, הממשלה חותמת על הסכם משפיל עם ממשלת פולין, שמבזה את זכר השואה ומשווה בין אנטישמיות ל"אנטי-פולניות".

אז אנחנו כאן כדי למחות –

  • על כך שמורחים חקירות ותיקים במשך שנים, למרות שהם משפיעות על חיינו ועל בטחון המדינה
  • על כך שהכנסת היא כלי שרת של הממשלה, ומעבירה חוקים המעניקים לאנשי השלטון זכויות חריגות והגנה מפני אכיפת החוק.
  • על הניסיונות לצמצם ולחבל בזכויות דמוקרטיות, כמו חופש הביטוי, חופש העיתונות, זכות ההפגנה וחופש התנועה.
  • על האלימות ומעצרים מיותרים שהופעלו לאורך השנתיים האחרונות כנגד חלק מעמיתינו המוחים ברחבי הארץ.

ונזכיר עוד דבר חשוב – השלטים שלנו, והמחאה שלנו, היא נגד השחיתות השלטונית. כשמפא"י הושחתה והשחיתה – הציבור החליף אותה. מפא"י לא בשלטון כבר עשרות שנים, ואי אפשר להשליך הכל על העבר. אז המחאה שלנו היא בעיקר מול כלבי השמירה של שלטון החוק, ובראשם היועץ המשפטי לממשלה.

יפתח שילוני
יפתח שילוני

אני רוצה לצטט את פרופ' אבשלום אליצור, שהגדיר לאחרונה את מנדלבליט "איש שהוא חידה". מנדלבליט – כולם יודעים – שואף להגיע לבית המשפט העליון. בכל יום שהוא ממסמס את החקירות וההחלטות, בכל החלטה שלו לטובת הנחקרים, כמו האישור לקבל מימון להגנה המשפטית מנחקרים אחרים, הוא מרחיק את עצמו עוד יותר מיעד זה.

ואני רוצה להגיד עוד מילה – שמתייחסת לרמה המקומית. יש גם נבחרי ציבור מקומיים, כאן בנס ציונה וברחובות השכנה. בימים הראשונים ראינו חלק ממש קטן מהם, שבאו להציץ ולראות במה המדובר. אבל ברוב רובה של השנה הזאת הם לא היו איתנו. מאבק בשחיתות צריך להתחיל בבית, בעיריה. האם יש להם מה להסתיר? תזכרו את זה כשנלך לבחירות המקומיות ב-30 לאוקטובר.

שלחו לי הודעה במייל
הודעה על
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
ראו את כל התגובות